Leidingen onderzoeken en boren onder Koningin Maria-Hendrikaplein

Geplaatst op 25 mrt. 2008

De komende weken en maanden worden een aantal nutsleidingen gecontroleerd of herlegd onder het K. Maria-Hendrikaplein, het plein voor het station. Het gaat om werkjes die moeten gebeurd zijn voor de grotere graafwerken op het plein plaatsvinden, om met name de helling naar de ondergrondse kiss and ride en de hellende tuin aan te leggen.

Ondergrondse boringen in stoep K. Astridlaan en parkeerstrook K. Fabiolalaan

Nog voor de zomer van 2008 zal de NMBS een ondergrondse gestuurde boring laten uitvoeren onder het K. Maria-Hendrikaplein, om een nieuwe glasvezelkabel voor datatransport te plaatsen vanuit het seinhuis in de K. Fabiolalaan, richting NMBS-Districtsgebouw op de kop van de P. Clementinalaan. De intrede- en uittredeputten worden daarvoor o.m. gegraven in de stoep van de K. Astridlaan en in de parkeerstrook (kant huizen) op de K. Fabiolalaan.

Onderzoekssleuf ter hoogte Taxistop en Café Parti

In april 2008 wordt een onderzoekssleuf gegraven (5 meter op 16 meter werkzone) ter hoogte van Taxistop en Café Parti, in de autorijstrook richting Voskenslaantunnel. We moeten controleren of de zogenaamde Colt-kabel (data- en telefonie) diep genoeg ligt, voor we in die zone de toegangshelling tot de toekomstige ondergrondse Kiss and Ridezone beginnen te bouwen. Binnen de maand gaat die onderzoekssleuf weer dicht.

  • Verkeer vanuit de K. Albertlaan wordt omgeleid via de Aaigemstraat en de K. Boudewijnstraat, richting Voskenslaantunnel.
  • Plaatselijk verkeer (en laden en lossen) gebeurt via de zijdelingse ventweg, vlakbij de gevels.
  • Er sneuvelen tijdelijk een aantal parkeerplaatsen.
  • Wij adviseren de pendelaars die zich met de auto laten brengen, om de zoenzone op de K. Astridlaan, of de zone voor kortparkeren naast de Lijnwinkel (op het busstation) te gebruiken.

Ondergrondse boringen Eandis aan voorgevel stationsgebouw

Vanaf 18 maart tot vermoedelijk eind maart 2008 plaatst Eandis ondergrondse leidingen voor telefoon, elektriciteit en gas aan de voorgevel van het stationsgebouw, ter voorbereiding van de latere bouw van een hellende tuin vlakbij het station. Er is een werksleuf in het trottoir tussen de stationsluifel en het begin van de tramtunnel, en een tweede werkput in de stoep voor het stationsbuffet. Van daaruit gebeuren er ondergrondse gestuurde boringen.

  • Het station en de tramtunnel blijven vlot bereikbaar.

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.